
CIĄGŁY NABÓR WNIOSKÓW DO PROGRAMU „MALUCH+” NA LATA 2022-2029 – DLA ŻŁOBKÓW GMINNYCH I PRYWATNYCH
Informujemy, że Minister Rodziny i Polityki Społecznej ogłosił ciągły nabór wniosków o dofinansowanie tworzenia miejsc opieki nad dziećmi do lat 3 i funkcjonowania nowoutworzonych miejsc opieki w ramach programu „MALUCH+”.
Nabór wniosków trwa do 31 grudnia 2025 r. lub do wyczerpania środków. Do rozdysponowania pozostało 1 265 000 437,54 zł.
Po rozdysponowaniu środków w ramach pierwszego naboru wniosków w 2023 r. – na nierozdysponowane środki – wprowadzono możliwość składania wniosków w dowolnym terminie. Środki programu finansowane są z KPO i FERS (środki unijne). Dofinansowanie utworzenia i utrzymania miejsc żłobkowych można otrzymać ze środków programu bez wkładu własnego. Program skierowany jest do gmin i innych JST oraz podmiotów prywatnych – prowadzących żłobki, kluby dziecięce lub do dziennych opiekunów. Rozpatrywanie wniosków i przyznawanie dotacji odbywa się 4 razy w roku.
Ogłoszony przez MRiPS zmieniony komunikat w sprawie programu MALUCH+ zawiera:
- opis sposobu elektronicznego składania wniosków;
- warunki wymagane do uzyskania środków przez gminy i podmioty prywatne;
- zasady oceny wniosków dokonywane przez Ministra – kryteria formalne i merytoryczne;
- harmonogram naboru: terminy i miejsce ogłoszenia wyników etapów ciągłego naboru wniosków;
- warunki otrzymania środków po przyznaniu – oświadczenie o przyjęciu środków oraz postępowanie w sprawie zawarcia umów;
- metodologię wypełniania i składania oświadczenia o przyjęciu dofinansowania – druku RKZ-7;
- dodatkowe warunki uzyskania dofinansowania do kosztów funkcjonowania miejsc opieki u dziennych opiekunów;
- wymagane dokumenty do zawarcia umowy – zmiana programu: dysponowanie tytułem prawnym do lokalu w dniu zawarcia umowy;
- zabezpieczenia należytego wykonania umowy – zwiększenie ilości form zabezpieczeń składanych przez odbiorę wsparcia;
- terminy i zasady przekazywania środków z KPO i FERS;
- przeznaczenie środków z KPO i FERS – szczegółowy katalog wydatków finansowanych z KPO FERS przez wszystkie dotowane podmioty;
- warunek obniżenia opłat rodziców dla podmiotów innych niż JST;
- sposób dokumentowania realizacji zadania i wykonania umowy o dofinansowanie – wyodrębniona ewidencja wydatków, zasady ujmowania wydatków;
- sposób rozliczania zadania utworzenia miejsc sfinansowanych z KPO – wymagany zakres rozliczenia i dołączane dokumenty;
- tryb i zakres kontroli realizacji zadania i wykorzystania środków z KPO i FERS.
Kategorie
